Nie žarty, ale humor je dôležitý/Not jokes but humor is important

  Nie žarty, ale humor je dôležitý Martin Derner je grafik, ale už dávno prešiel k objektom. Rád vymýšľa, hrá sa, kreslí a venuje veciam, ktoré zvyčajne považujeme za banálne. Rozmýšľa na papieri. Najmä pred spaním. Potom sú tri hodiny ráno a nevie

Bytová situácia/Housing situation

Kurátorka: Alena Vrbanová Vernisáž: 22.6. 2016 o 19:00   Martin Derner (1973) tvorí v oblasti grafiky, knižného objektu, kresby, manipulovanej fotografie, koláže a intermediálnych presahov do priestorových foriem umenia (grafický reliéf a objekt, knižný objekt, inštalácia).   Otvorenosť a priepustnosť vizuálnej skúsenosti charakterizujú jazyk, aký

Iná kniha/Another book – text k autorskej výstave/text to author exhibition

Výstava: Iná Kniha Galéria v podkroví, Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici (13. 6. – 4. 7. 2014)   Tvorba popredného slovenského vizuálneho umelca, grafika Martina Dernera (1973) sa pohybuje v médiách knižného objektu, voľnej grafiky, koláže, inštalácie, kresby a v ich vzájomných výtvarných a významových

Videnie je podmienené myslenie

Maurice Merleau – Ponty   Otvorenosť a priepustnosť vizuálnej skúsenosti  charakterizujú typ postmoderného vizuálneho jazyka, aký priniesol Martin Derner (1973) najskôr do média voľnej grafiky. Postupne rozširoval register médií o objekty, koláže, knižný objekt, fotografiu manipulovaných prvkov prírody, reliéf a ich

Interview

Rozhovor pre časopis Dotyky (2010) (zhováral sa Richard Kitta)   1. Patríš k tým nespokojným grafikom, ktorí potrebujú väčší priestor a preto sa doň „tlačia“? Je pre teba umenie v ploche niekedy naozaj ploché? (Žeby v našich hlavách vznikali myšlienky

Úryvok z textu v katalógu

  V rokoch 1996 – 2002 študoval v Ateliéri voľnej a farebnej grafiky Doc. Vojtecha Kolenčíka na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. V roku 1998 absolvoval štúdijný pobyt na Akadémii sztuk pięknych v poľskej Poznani a o rok neskôr

Dvojí modus Martina Dernera

Martin Derner : Miniatúry Galéria 19, Bratislava (11. 10. – 4. 11. 2012)     Výstava, předcházející mou prezentaci dvou brněnských fotografů, Reichmanna a Korečka, představila podle mne jednoho z mimořádných autorů mladší generace, Martina Dernera (1973), přímo předcházela prezentaci v Galérii Cypriána